APA ITU DROPSHIP?
Dropship merupakan model perniagaan yang melibatkan penjualan sesuatu produk atau servis dengan pengedar (dropshipper) hanya perlu membayar kepada pembekal berdasarkan produk dan servis yang dijual dengan kadar harga komisyen yang telah dipersetujui oleh kedua belah pihak.
Kaedah ini telah dikenalpasti berleluasa digunakan. Ianya juga memberikan kadar keuntungan yang tinggi kepada pihak pengedar (agen dropship) kerana tidak perlu melalukan perkara berikut:
- Tidak perlu tercari-cari/survey, bersesak-sesak dan tawar menawar untuk membeli stok.
- Tidak perlu membeli stok dengan minimum quantity atau konsep borong (beli kuantiti banyak), yang tentunya memerlukan sejumlah kewangan yang besar yng melibatkan kos pos/ kos petrol/ masa/ kos parking/ kos tol dan lain-lain.
- Tidak perlu menyimpan stok dan menyediakan modal untuk pembelian stok.
- Tidak perlu tempat simpanan stok atau pejabat urusan yang tentunya memerlukan kos sewa bagi meletakkan semua stok.
- Tidak perlu pack barangan, menyediakan consignment pengeposan, kos ke pejabat pos dan lain-lain.
- Tidak perlu berurusan bagi semua workmanship dan kualiti kontrol.
Faktor-faktor di atas adalah sangat kritikal kepada pembekal
(Dropshipper), sementara semua pengedar (Agen Dropship) tidak terbeban dengan
semua perkara di atas sebaliknya boleh mendapatkan keuntungan dengan duduk dan
mendapatkan pesanan dan membuat transaksi kepada pembekal. Kaedah
ini membolehkan setiap orang menjalankan perniagaan kerana
peniaga tidak perlu mempunyai produk atau servis yang dikeluarkan sendiri
sebaliknya anda bebas meningkatkan jualan anda pada bila-bila masa.
SYARAT MENJADI AGEN DROPSHIP KAMI ADALAH:
SYARAT MENJADI AGEN DROPSHIP KAMI ADALAH:
- Latar belakang internet yang baik
- Aktif, penyabar dan tidak terburu-buru
- Sentiasa mempunyai hubungan komunikasi yang baik
- Sentiasa semakan (cross check)
- Faham bahawa penghantaran adalah melibatkan 3 pihak
1
2
3
AL ISLAH RESOURCES -----> PIHAK POS---------> PENERIMA
AL ISLAH RESOURCES -----> PIHAK POS---------> PENERIMA
Sekiranya parcel telah di hantar (kami menggunakan khidmat
poslaju, kecuali dimaklumkan perkhidmatan pos lain), tetapi tidak
diterima dalam 1-2 hari bekerja seperti yang dinyatakan oleh pihak
poslaju, ianya bukan lagi kesilapan/kesalahan pihak kami kerana
pembayaran perkhidmatan Pihak pos telah pun dibayar dan Pihak pos perlu
dipertanggungjawabkan sepenuhnya . Oleh itu, harap maklumkan kepada
penerima untuk merujuk dengan pihak pos di talian 1300-300-300 dengan
memberikan no consignment yang diberikan untuk tracking parcel.
KITA SAMA-SAMA BERTANGGUNGJAWAB UNTUK 'EDUCATE' PELANGGAN ANDA BERKAITAN PERKARA INI....MUDAH KAN...TANPA MODAL & ONLINE SAHAJA.......